Inga produkter finns i kundvagnen.

Hur beställer jag?


Beställning

Skicka din beställning till order@ssi-schaefer.se eller följande alternativ: telefon, fax eller brev. På ssi-schaefer.se hittar du hela vårt sortiment och våra senaste nyheter.

Telefon

+46 40 671 52 40

E-post

Om du vill komma i kontakt med en säljare eller har frågor angående produkterna är du välkommen att kontakta oss på: info@ssi-schaefer.se

Adress

SSI Schäfer AB
Bronsåldersgatan 9                                                       
213 76 Malmö

Vad händer när jag gör en beställning?

Bekräftelse inom 48 timmar

När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via e-post inom en arbetsdag. Där ser du beräknad leveranstid för din order och kontaktuppgifter till oss. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.

Kreditbedömning

Om vi eventuellt har frågetecken kommer vi kontaktar vi dig för att finna en lösning, t ex genom förskottsbetalning.

Betalningsvillkor, prissättning och leveransvillkor

Pris

Våra priser visas alltid exklusive moms.

Frakt

Frakt visas direkt i kundkorgen, eventuella emballagekostnader kan tillkomma. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 185:-. För frakter utanför Sveriges gränser, vänligen kontakta oss.

Betalningssätt

Hos oss betalar du med faktura.

Faktura

Vid faktura gäller 30 dagar netto. Levererade varor förblir SSI Schäfers egendom tills full likvid erlagts. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NLM 94 E.

Dröjsmålsränta

Dröjsmålsräntan är enligt räntelagen 1975:635, gällande referensränta med tillägg av 8 procentenheter.

När får jag min vara och hur?

Leveranstid

Leveranstiden angers i orderbekräftelsen som skickas till dig personligen inom 24 timmar efter genomförd order. Normal leveranstid är 1-2 veckor, beroende på varan. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta oss.

Leverans

Leverans sker vardagar mellan 08.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan, men självklart kan vi hjälpa dig med inbärning. Kontakta oss eller ange detta i din beställning, så hjälper vi till med detta mot en avgift.

Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i NLM 94 E.

Transportförsäkring          

Alla produkter som skickas med SSI Schäfers fraktavtal är försäkrade.

Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?

Kontrollera alltid ditt gods

När du får din leverans från oss är det mycket viktigt att du kontrollerar godset innan du skriver på fraktsedeln. Synliga skador måste noteras direkt på fraktsedeln vid mottagandet för att erhålla ersättning eller ny produkt.

Dolda skador måste anmälas omgående, dock senast inom sju dagar för att ersättning från transportföretaget ska utgå, därefter förfaller alla möjligheter till ersättning. 

Vart vänder jag mig om något inte går som det ska?

Retur

Om något har skadats under transporten kontakta oss så hjälper vi dig. Vi förbehåller oss rätten till ett returavdrag på 15%.

Garantier     

Våra produkter har alltid minst ett års garanti för funktionsfel och tillverkningsfel. Garantin gäller normal användning inom de maxgränser som gäller för produkten, t.ex. lyftkapacitet. Vissa produkter har längre garantitid, detta är då angivet vid respektive produkt.

Öppet köp

Du har rätt att inom en vecka returnera varan i oanvänt skick och med originalemballage. Vid köp av större kvantiteter rekommenderas att först beställa ett prov. Öppet köp gäller enbart på vårt ordinarie sortiment och därmed inte för specialbeställda produkter.  Kontakta alltid oss för vidare instruktioner innan du returnerar din vara. Här står du som köpare för fraktkostnaden.

Vad mer bör jag veta?  

Ansvarsbegränsning          

SSI Schäfer ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.

Reservationer                    

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. På grund av trycktekniska orsaker kan det även vara svårt att ange exakta färgnyanser på produkterna i webshopen.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och konstruktionsändringar, samt fel utanför vår kontroll.

Leveransförseningar

Vid leveransförseningar har du som kund möjlighet att makulera ordern. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.